Jumaat, 17 Julai 2009

dah balik

jihah
tirah
irfan
hari ni ketiga-tiga anak buahku dah keluar daripada HTAA. mereka sampai ke rumah mak aku dalam 2.30 ptg tadi. sedih campur gembira pun ada. sedih melihatkan keadaan tirah yg disimen kaki kiri hingga ke pinggang dan begitu juga jihah yg disimen kedua2 kaki hingga ke pinggang. namun begitu perasaan gembira masih ada kerana mereka sudah keluar dan adanya senyuman di wajah masing2. tirah mulanya mau tinggal di rumah mak aku tapi dihalang oleh nenek sebelah ayahnye. berubah muka budak tu. sian betul dia. neneknya bagi alasan nanti susah ayahnye nak berulang alik menjenguk tirah di sini. aku mmg sakit ati dgn org tua ni drpd arwah hidup lagi. nanti la di posting akan datang aku citekan pasal org tua ni. yg pasti..aku dan keluarga tidak akan berdiam diri sekiranya dia nak bolot anak2 buahku ini utk dirinya saja. bukan apa..memang geram dgn dia yg selama ni tak pernah pedulikan budak2 ni sewaktu arwah hidup. siap suka kalau budak2 takde kat rumah dia. but now bila budak2 ni dah kehilangan ibu..dia buat2 baik semata2 tak mau keluarga kami menjaga budak2 ni. later la aku citekan.

aku: tirah nak duduk rumah sapa?
tirah: tirah nak duduk rumah atok aida (mak aku)
aku: kalau mcm tu mummy pegi keje dulu ye. ptg nanti mummy jumpa tirah
tirah: ok mummy

tak sampai 15 minit.....
tirah: mummy..nanti mummy balik ptg ni cari tirah..tirah takde
aku: tirah nak balik rumah atok abi ke?
tirah: memandang muka atok abinya
atok abi: ala mummy tak keje esok..boleh dtg pemanis, lagipun susah kat abi bla3x
aku: (yela tu makcik..tau sgt la ko mmg x suka budak2 ni dok sini sbb ko ada kepentingan peribadi waktu dorang sakit ni)

4 ulasan:

  1. Biar la tirah tu nak dok mane...huhuhu.... dia selesa kat mane kan? huhuhu

    BalasPadam
  2. pdpt aku biarlah budak2 tu duduk ditempat kt mana derang lebih attached... emosi bdak2 tu kena jaga... kesian derang...

    BalasPadam
  3. orang tua tu mmg saja nak cari pasal. mak aku kata biarkan..tgk sampai bila org tua tu bley tahan. dia nak tamak biar dia tamak. ada la masa dia tu nanti. tu pun nak nyusahkan adik aku lagi. dia x bg adik aku pindah kuar w/p arwah dah takde. alasan dia senang bley tolong jaga budak2 tu gak..tak hingin adik aku. dia stay dulu pun sbb arwah tp dia mmg anti giler dgn org tua tu.

    BalasPadam