Rabu, 15 Julai 2009

anak2 buahku

jihah
irfan
tirah

tirah: mummy, tirah sayang mummy
aku: mummy pun sayang tirah
tirah: mummy, ibu dgn maktam dah takde. ibu dgn maktam dah meninggal. tirah kena doa byk2 kat ibu dgn maktam
aku: sapa yg bitau tirah
tirah: atok abi
aku: menangis sambil usap kepala anak susuanku

ni antara gambar yg diambil kat HTAA. tirah pesan 'mummy nanti tunjuk kat sumer orang ye'. Ya allah! kesian betul budak2 ni. masih kecil lagi tapi dah kehilangan ibu tersayang. yang paling kesian pada jihah yang bongsu. x sampai setahun nak menagih kasih ibu kandung setelah kematian ibu angkat (kakak aku) tahun lepas, dah hilang jugak kasih sayang ibu kandungnye.

di akhir pertemuan b4 aku balik....
tirah: mummy..kenapa tirah tak boleh duduk
aku: :(( :(( :((

til today ketiga-tiga budak ini masih dirawat di HTAA. irfan dah stabil. hatinya tak berdarah dah dan dipindahkan ke wad biasa. tirah masih menanti saat utk disimen kaki kirinya. doktor mengambil masa sbb menunggu luka ditusuk besi dipeha kirinya utk pulih sebelum menyimen kaki yang patah. jihah pulak dah disimen kedua-dua kaki. cuma nak menanti pernafasan dia saja. mungkin akan dilakukan pembedahan utk memasukkan tiub ke dalam paru-parunya. YA ALLAH YA TUHANKU, ko peliharalah anak2ku ini.

4 ulasan:

  1. sedih & sebak saat baca tulisan kak ain ni..
    x dpt gambarkan perasaan ketika ini..:(((((

    BalasPadam
  2. sedihnye.. aku xdpt menahan air mata dari keluar bercucur2an... doa ku sentiasa mengiringi anak2 yatim ni...

    BalasPadam
  3. alahaiiii..sedihnyer...ckp dgn tirah semue org syg die...

    BalasPadam